מדריך למטופל

מדריך למטופל

מטופלים יקרים,

עם אשפוזכם במרכז רפואי שיקומי 'רעות', אני מגישים לכם מידע מקיף על בית החולים ונהליו, לצד תשובות על מגוון שאלות שבוודאי מעסיקות אתכם ואת בני משפחותיהם. אנו מקווים שהמידע יסייע לכם בתהליך ההסתגלות, ותחזק את שיתוף הפעולה החיוני ביניכם לבין הצוות המטפל.

הנהלת מרכז רפואי שיקומי 'רעות' משקיעה מאמץ ניכר כדי להעניק למאושפזים את  הטיפול  הטוב ביותר. הצוות המסור במרכז הרפואי עושה כל שביכולתו כדי שתקופת האשפוז תהיה נוחה ונעימה, ויחד עם זאת קצרה ככל  שניתן.

הרופאים, האחיות, כוחות העזר, הצוות הפרא-רפואי ואנשי המינהל והמשק שואפים לטפח מערכת יחסים אישית עם כל חולה ובני משפחתו, ולהעניק לבאים בשערי המרכז תחושה משפחתית חמה וטיפול אישי ומקצועי.

מרכז רפואי שיקומי 'רעות' מתפתח ומתעדכן באופן מתמיד, ומיישם טכנולוגיות ושיטות טיפול חדשניות - לשיפור ולשימור איכות הטיפול והשירות.

   בברכת בריאות טובה

הנהלת מרכז רפואי שיקומי 'רעות' 

אנו רואים בכל מטופל שותף פעיל בתהליך הטיפול!

במרכז הרפואי שיקומי 'רעות' יש 13 מחלקות אשפוז, המיועדות לחולים במצבים רפואיים שונים:

חולים שיקומיים, חולים הזקוקים להנשמה כרונית, חולים הזקוקים לטיפול סיעודי רפואי (מורכב) בכל קשת הגילאים מילדים עבור במבוגרים וכלה בקשישים.

החולים מופנים אלינו על ידי בתי חולים כלליים, קופות החולים, חברות ביטוח, משרד הבריאות, צה"ל, משרד הביטחון והביטוח הלאומי, או על-ידי בני משפחותיהם.

המחלקות מטפלות במכלול הבעיות הרפואיות, הרגשיות והסוציאליות של החולה, ובמקביל נעשה מאמץ שיקומי על מנת להביאו לעצמאות מרבית.

הנהלת המרכז שומרת לעצמה את הזכות להעביר חולים ממחלקה למחלקה בהתאם למצבו של החולה ולצורכי המרכז הרפואי.  

סדר היום במחלקות

07:00-09:00 השכמה, טיפול אישי בחולה וארוחת בוקר

09:30-12:00 פעילות טיפולית

12:00-13:00 ארוחת צהרים

13:00-15:30 מנוחת צהרים

15:30-16:00 קפה ועוגה

16:00-20:00 ביקור משפחות, פעילות במועדון וארוחת ערב  

הפעילות במרכז הרפואי 'רעות'

שעות הבוקר מוקדשות לפעילויות הבאות (בהתאם למצבו של החולה):

1.      טיפול אישי הכולל סיוע ברחצה במקלחת, בהאכלה ובטיפוח אישי

2.      טיפולים רפואיים וביקור רופא

3.      טיפולים פרא-רפואיים ואחרים: ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול בהפרעות בתקשורת,   

      שיחות עם עובדת סוציאלית ו/או פסיכולוג שיקומי

4.      תעסוקת פנאי: קריאה, שמיעת מוסיקה, צפייה בטלוויזיה וכד'  

שעות אחר הצהרים מוקדשות ל:

1.      פעילות חברתית

2.      ביקור משפחות

3.      פעילות פנאי

אנו מעודדים את בני המשפחה לבקר באופן יומיומי, על מנת  לשמור על הקשר המשפחתי עם החולים, לעדכנם בחדשות מהבית, ולהפחית את תחושת הניתוק והבדידות שעלולה לאפיין את תקופת האשפוז.

שעות הביקור: 9:30-12:00, 16:00-20:00 אנו מבקשים להקפיד על מועדים אלה. 

שיחות של בני משפחה עם רופא המחלקה מתקיימות בכל ימות השבוע, על פי שעות הקבלה של הרופא ובתיאום מראש.  

ארוחות

במרכז רפואי שיקומי 'רעות' מוגשות חמש ארוחות ביום. הארוחות מורכבות במיוחד על-ידי דיאטניות, בהתאם להנחיות רפואיות ותזונתיות ולמצבו של החולה.

המזון כשר בהשגחת הרבנות של תל-אביב.

מסיבות של דיאטה וכשרות אנו מבקשים מהמבקרים להימנע מלהביא מזון לבית החולים.

משפחות המעוניינות לסעוד בחדר האוכל של הצוות, מוזמנות לרכוש תלושי מזון במחלקת קבלה וגביה.  

בית הכנסת

במרכז רפואי שיקומי 'רעות' פועל בית כנסת. שעות התפילה מתפרסמות במקום.  

מנוחה

המנוחה חיונית לתהליך ההחלמה, ולכן אנו מבקשים מבני המשפחות לאפשר לחולים לנוח בשעות הצהרים והלילה.

בני משפחה אינם מורשים לשהות במחלקות בשעות הלילה, למעט מקרים מיוחדים, ובאישור מנהלת הסיעוד. 

חופשות

אנו מעודדים את המאושפזים לצאת לחופשות  בבית, בחיק משפחותיהם. לתכנון החופשה יש לפנות לאחות האחראית במחלקה.

לאחר החופשה אנו מבקשים מהחולים ומבני המשפחה משוב  על חוויית החופשה, ועל קשיים מיוחדים שהתעוררו במהלכה. המשוב מסייע לנו בתכנון המשך תהליכי השיקום והטיפול.  

צוות המרכז הרפואי

במרכז רפואי-שיקומי 'רעות' פועל צוות רב תחומי, הכולל: רופאים, אחיות, כוחות עזר, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פסיכולוגים,

דיאטניות, מדריכות תעסוקה, אנשי מנהל, אנשי משק ומתנדבים.

להלן תפקידיהם של בעלי המקצועות השונים:

רופאים - עוסקים באבחון וטיפול רפואיים, כולל: מעקב אחר מצבו הבריאותי של החולה במהלך האשפוז, ייעוץ לקראת השחרור, ומתן מידע מעודכן לחולה ולמשפחתו. צוות הרופאים מונה רופאים מומחים במגוון תחומים: שיקום, גריאטריה, נוירולוגיה, רפואה פנימית, כאב, עור, פסיכיאטריה, ילדים, אורתופדיה, עיניים, אורולוגיה ועוד. בשעות הערב והלילה נמצאים במרכז רופאים תורנים, המטפלים בכל בעיה דחופה. כמו כן קיים מערך של רופאים בכירים כוננים.  

אחיות - עוסקות באבחון וטיפול כוללניים: ייעוץ לחולה והמשפחה בכל שלבי האשפוז והשיקום, הדרכה בתרגול פעולות היומיום, והכוונה לקראת השחרור הביתה.  

עובדים סוציאליים - מסייעים לחולים ולמשפחות בהסתגלות לשינויים שחלו בחייהם עקב המחלה: עוזרים בפתרון בעיות מידיות,מדריכים בהתארגנות בבית לקראת השחרור מבית החולים; ומפנים את החולה ומשפחתו למוסדות ושירותים בקהילה.

פיזיותרפיסטים – תפקידם להשיב את החולה לתפקוד מוטורי מיטבי ולתפקוד עצמאי מירבי, בהתאם למגבלותיו - כולל פעולות חיוניות כמו קימה, ישיבה, שכיבה, עמידה, הליכה, שמירה על שיווי משקל, ומעבר למיטה וממנה.       

מרפאים בעיסוק- תפקידם לשקם את התפקוד היומיומי של החולה, ולנסות להביאו לעצמאות מירבית.

מדריכות תעסוקה – מפעילות את החולים בזמנם הפנוי - באמנות, במחשבים, בגינון טיפולי ועוד - בהתאם ליכולות, לכישורים ולהעדפות האישיות של כל מטופל.  

קלינאיות תקשורת- תפקידן לשקם הפרעות בשפה, בדיבור ובבליעה.

פסיכולוגים- מסייעים ומחזקים את החולים ואת בני משפחותיהם בהתמודדות עם האשפוז, המחלה והמגבלה הפיזית, ובהסתגלות למצב החדש.

דיאטניות- מתאימות את התזונה והדיאטה לצרכיו של החולה, על סמך האבחון הרפואי. 
 

חשוב לדעת 

חפצי ערך - הנהלת מרכז רפואי שיקומי 'רעות' אינה אחראית לחפצים ולחפצי ערך של החולה, כולל: טלפונים סלולאריים, כסף מזומן, שינים תותבות, משקפי ראיה, מכשירי שמיעה וכד'.

קפיטריה – במרכז פועלת קפיטריה המציעה למבקרים  כריכים, שתיה, דברי מתיקה, קפה, גלידות, עיתונים וכו'.

טלוויזיה – בכל מחלקה מצוי מכשיר טלוויזיה מרכזי העומד לרשות המאושפזים. בנוסף ניתן לרכוש שימוש בטלוויזיה אישית בחדרים, דרך המשרד לקבלת חולים. אנו מבקשים מכם להתחשב בשכניכם לחדר בעת הצפייה.

ביגוד- מומלץ להשתמש בבגדים אישיים, ולכבסם בבית. לכל חולה יש ארונית לאחסון בגדים וחפצים אישיים. לחולים שיקומיים ואחרים המסוגלים ללכת יש להביא נעלים סגורות.

אחות כללית- האחות הכללית היא נציגת הנהלת בית החולים בשעות אחר הצהרים, הערב והלילה, בחגים ובסופי שבוע. ניתן לפנות אליה בעת הצורך באמצעות האחות אחראית המשמרת במחלקה.
  

לקראת שחרור

אנו משתדלים להודיע למטופל על שחרורו הצפוי מספר ימים מראש. עם השחרור המטופל מקבל לידיו:

  • סיכום מחלה ומסמכים נוספים כנדרש
  • המלצות להמשך הטיפול והתהליך השיקומי במסגרת הקהילה, או במסגרת טיפולי בית של קופות החולים
  • ייעוץ והדרכה להמשך הטיפול התרופתי
  • המלצות לארגון/שינויים בבית 

ההנהלה והצוות של מרכז רפואי שיקומי 'רעות' שואפים להבטיח את שביעות רצונם של המטופלים ובני משפחותיהם.  נשמח להקשיב לכם, להיענות לבקשותיכם ולסייע לכם בכל נושא הקשור לטיפול ולאשפוז. בכל מקרה של בקשה חריגה או תלונה, ניתן לפנות לצוות המנהל של המחלקה, ו/או לנציגת פניות הציבור במשרדי ההנהלה. כמו כן אפשר להניח את הפניה בתיבת הפניות להנהלה שבקומת הכניסה לבניין החדש, ליד המעליות. 

אנו משתדלים ללמוד מפניותיכם, ולשפר את השירות באופן מתמיד. אנו מאחלים לכם ולמשפחותיכם תקופת אשפוז נוחה והחלמה מהירה.